Wednesday, October 3, 2018

Tayar pancit

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Entahlah dah berapa kali tayar motor ni pancit.

Nak tukar tubeless tak mampu lagi.

Masuk kali ni entahlah dah berapa kali tayar ni bocor.

Bocor saja kerjanya...

Kena paku,tercucuk jarum,terlanggar lubang, macam-macam lagilah...

Lemah betul tengoknya...

Entah dah berapa kali sorong motor dekat jalan.

Penat aih ..

Kerja pula tak tetap pendapatan,kena ada masanya tak ada duit dalam dompet pun pernah...

Allah...

Permudahkanlah urusan hambamu ini.

Entah berapa banyak modal dah keluar betul tayar ni.

Entahlah...

10 comments:

PeRdU cINta said...

Atau kadang rim nya yang bermasalah..sebab sebelum ni motor babah kak PC pun macam tu..

dear anies said...

paling x suka bila ada kenderaan... mcm ni laa... aduhhh kenapa laa ada spesis suka tabur paku ni

Etuza Etuza said...

kadang kala itu lah ujian kita Tarmizi..tak apa usahakan agar kembali jalan ya

Warisan Petani said...

Kalau tayar tubeless, boleh guna glu tayar.
Pamkan ke dalam tayar, In syaa Allah bertahun2 tak akan pamcit.

afeezz said...

berapa rm tu kalau nak tukar tayar tubeless?

At-Tarmizi said...

PeRdU cINta dah tukar rim

At-Tarmizi said...

dear anies tulah,tak faham kan dengan golongan macam ni

At-Tarmizi said...

Etuza Etuza insya-Allah cikgu =)

At-Tarmizi said...

Warisan Petani owh,macam mana caranya?

At-Tarmizi said...

afeezz tak ingat pula berapa..

Post a Comment