Friday, October 26, 2018

Pesan mak

Pesan mak dulu,
Berhati-hati dengan orang yang mesra sangat dengan kita,
Takut nanti dia akan jadi musuh satu hari nanti...

Pesan mak dulu,
Berkawan baik macam mana pun,
Sampai satu masa, masing-masing akan
ada haluannya sendiri ..

Pesan mak dulu,
Biar kita tak banyak duit,
Tapi kaya dengan budi bahasa...

Pesan mak dulu,
Kawan ketawa memang banyak,
Kawan menangis kalau ada seorang pun dah rasa seribu kesyukuran...

Pesan mak dulu,
Belajar tinggi-tinggi,lepas dah belajar,kerja lah apa pun,yang penting halal dan berkat.
Rezeki belajar lain,rezeki bekerja lain...

Pesan mak dulu,
Orang tak akan nampak susahnya kita,
Orang cuma nampak senang dan mewahnya kita...

Pesan mak dulu,
Biar orang buat kita,jangan kita buat orang..
Walaupun hati kita sakit, tapi hidup dekat dunia ini bukan kekal selamanya..
Sampai masanya,orang yang buat kita akan dapat juga balasannya..
Lambat dengan cepat sahaja...

Pesan mak dulu,
Jaga mulut,sebab mulut ni berbisa..
Boleh jadi sebab putus saudara...

6 comments:

PeRdU cINta said...

Apa yang mak pesan itu semua betul...hakikat.

Etuza Etuza said...

Hargailah ibu kita..kita datang komen tanda menyokong sesama blogger..semoga terus menulis..

Dunia Zumal said...

Memang betul pesan mak tu

At-Tarmizi said...

PeRdU cINta terima kasih =)

At-Tarmizi said...

Etuza Etuza terima kasih cikgu sudi menyokong, insya-Allah =)

At-Tarmizi said...

Dunia Zumal tulah, tapi masa tu tak berapa nak dengar sangat..sekarang baru terasa kebenaran kata-kata mak

Post a Comment