Sunday, August 26, 2018

Jalan yang berbeza

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Tadi berkesempatan lepak minum dengan kawan semasa program SL1M-Telekom dahulu.

Kebetulan dia datang Melaka sebab nak urus hal adiknya yang dapat tawaran belajar dekat UITM, jadi sempatlah lepak jumpa dia sekejap.

Sekarang ni dia dah kerja sebagai Head of service dekat sebuah syarikat Johor,dan insya-Allah bulan 2 tahun depan akan berkahwin.

Bila melihat kehidupan dia,rasa kerdil pula diri ni.

Mungkin jalan hidup masing-masing berbeza, ada yang dapat kerja bagus,ada yang memang lahir daripada keluarga kaya, ada yang kahwin awal...

Masing-masing punya jalan hidup sendiri.

Jalan hidup saya pula,saya sendiri tak pasti.

Sejujurnya saya ingin sebuah kehidupan yang lebih baik...

Bersyukur masih ada tempat berteduh tapi sampai bila saya nak macam ini.

Jalan hidup saya sendiri kabur.

Entahlah...

5 comments:

Baby Breath said...

ye betul tu, jalan kehidupan masig masing berbeza. semua dah tertulis tapi yang penting kita kena sentiasa berusaha ke arah yang lebih baik

Siti Yang Menaip said...

itu normal dalam pemikiran semua orang. kita sentiasa nak upgrade and insyallah niat baik dipermudahkan =)

#JMBELOG said...

USAHA DOA DAN TAWAKAL

PeRdU cINta said...

InsyaAllah...yakin dengan Allah..usaha jangan lelah.

Warisan Petani said...

Semoga dipermudahkan untuk mencapai kehidupan yang lebih baik.

Post a Comment