Sunday, July 22, 2018

Sunyi

Sunyi.
Senyap.
Sepi.

Dunia aku adalah dunia ini.
Aku suka begini.
Hanyut dalam dunia sendiri.
Khayal dalam imaginasi.
Sejak kecil lagi.

Khayalanku yang pertama.
Tentang sebatang pokok,hijau warna.
Pokok itu tumbuh dewasa.
Aku bertumpang teduh dibawahnya.

Sunyi.
Senyap.
Sepi.

Dalam aku ralit  berimaginasi.
Umur ku semakin hampir dengan mati.
Aku sedar hakikat ini.
Tapi aku masih menolak realiti.

Aku masih mahu kekal begini.
Aku sudah berabad dalam dunia ini.

Dunia sunyi,senyap dan sepi.

Sakitkah aku ini?

Mungkin aku mati dalam khayal.
Fungsi kognitif aku seperti gagal.

Hanyut dalam fantasi sampai mati.

Sampai mati....

7 comments:

Warisan Petani said...

keluarlah daripada kepompong kesunyi sepian itu
Hadapilah realiti bukan fantasi.

Sofie Adie said...

bunuhlah kesunyian dan kesepian dengan kehidupan. ")

Dunia Zumal said...

Apa pun mati itu pasti cuma bukan kerana tua atau sakit tapi hanya Dia yang tahu...

At-Tarmizi said...

Warisan Petani mudah-mudahan dapat dilakukan..

At-Tarmizi said...

sofie adie tapi sukar sekali kehidupan ini

At-Tarmizi said...

Dunia Zumal betul..dalam dunia ini hanya mati yang pasti

Cuya said...

Ku juga begitu,
Imaginasi kekuatanku,
Kadang2 sudah naik tepu,
Terkadang ada juga lesu
Tapi itulah aku,
Imaginasiku bergerak tanpa jemu..

Post a Comment