Tuesday, July 31, 2018

Seperti tikus membaiki labu

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Seperti tikus membaiki labu..

Maksudnya acah-acah pandai sedangkan memang tak reti.

Itulah yang jadi dekat saya...

Kisahnya periuk nasi/rice cooker rumah rosak...bila tekan-tekan tak boleh..tekan yang untuk masak tu. Tekan naik atas balik. Jadi saya tak boleh nak masak nasi.

Maka saya dengan yakinnya pergi ke YouTube dan tengok kalau ada cara nak baiki rice cooker ni.

Memang ada banyak video.

Video yang tunjuk hanya dua minit sahaja cara nak betul rice cooker ni pun ada.

Maka dengan yakinnya saya cuba nak betulkan rice cooker saya yang rosak tu.

Malangnya,selepas dah buka rice cooker saya tak tahu langkah seterusnya..

Maka jadilah saya seperti tikus yang membaiki labu.

Saya kongsikan gambar rice cooker yang saya dah buka ini.

Jika ada pembaca atau yang terbaca blog saya ini tahu masalah rice cooker saya ini harapnya sudilah beri tunjuk ajar.

6 comments:

mrhanafi said...

lebih kurang macam saya juga...

saya dalam bab repair agak 'low profile'

eh bukan..memang kurang cerdik

Dunia Zumal said...

Semoga dipermudahkan usaha membaiki rice cooker tu yer

Shafyqah Azahar said...

sha pun selalu jugak seperti tikus membaikilabu, tapi sebaik ada adik yang pandai baiki semula

http://shfyqhazhr.com/

At-Tarmizi said...

mrhanafi haha..samalah dengan saya =)

At-Tarmizi said...

Dunia Zumal dah beli yang baru, senang kerja..haha =)

At-Tarmizi said...

Shafyqah Azahar haha..nasib ada yang pandai =)

Post a Comment