Friday, July 13, 2018

Belanja dapur

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Sekadar ingin berkongsi belanja dapur kami sekeluarga...

Harga barang sekarang boleh tahan ya..

Ada barang murah,ada yang naik harga dan ada yang masih sama...

Golongan bujang seperti saya juga agak terasa dengan keadaan ekonomi sekarang.

Perkara ini buat saya terfikir....

Bagaimana agaknya mereka yang sudah berkeluarga?

Sudah berkahwin, ada anak,isteri.

Pasti memerlukan kewangan yang stabil.

Betapa kagumnya saya terhadap mereka yang bersusah payah membanting tulang mencari rezeki halal dan berkat untuk mereka.

Tidak kira suami,isteri,ibu, ayah,belum berkahwin atau sudah berkahwin,moga kita semua dimurahkan rezeki oleh Allah s.w.t dalam hidup kita ini.

insya-Allah...

Amin.

8 comments:

Abam Kie said...

GST x de tp barang dapur tetap mahal mcm dulu gak!

Byzura Halifah (MB) said...

semoga Allah permudahkan urusan kitasemua dlm mcari rezeki :)

ejulz said...

nak naik harga senang. tp nak turunkan susah walaupun gst dah xda. ermmm

ejulz said...

Jemput singgah entry terkini & jgn lupa tinggalkan jejak k ^_^
1. Hadiah dari Shikin Razali aka shikinrazalidotcom
2. Bung Bratak Heritage Centre
3. Pengasuh Adam Tidak Salah?
4. Tanggungjawab Seorang Suami & Ayah Muslim


Harap sudi join segmen ejulz kalau belum join :)
1. SEGMEN Tambah Duit Dengan Kerja PARTIME Dari EJULZ


At-Tarmizi said...

Betul Cikgu...setuju :)

At-Tarmizi said...

amin. :)

At-Tarmizi said...

Tulah...sebab masa ambil stok dikira sekali dengan gst..nak tak nak kena fikir juga kos tu

Dunia Zumal said...

Walaupun zumal ni berniaga tapi dah memang faham sangat dengan peniaga kat malaysia ni, kalau kos naik, harga barang naik tapi kalau kos dia turun, dorang buat2 lupa turunkan harga...

Post a Comment