Sunday, October 3, 2021

Dapat panggilan daripada scammer

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

Hari Jumaat haritu saya ada dapat satu panggilan telefon.

Malas nak angkat mulanya sebab tengok nombor macam pelik sahaja.

Dulu saya ada download apps Truecaller tapi entahlah macam tak best pakai,saya uninstall balik.

Jadi saya tak tahu siapa yang call.

Bila angkat tiba-tiba cakap saya ada notis perintah mahkamah.

Pasal ada hutang tak bayar.

Ikutkan hati nak saja saya maki.

Tapi malas nak fikir banyak,saya tutup sahaja telefon.

Senang.

Terus saya block sahaja nombor tu.

Menyusahkan orang betul lah scammer ni.

Saya ingat ada panggilan interview kerja ke apa..

Rupanya scammer.

Harap lah ni last saya dapat panggilan macam ni.

Harap yang baik-baik sahaja untuk kita semua.

Insya-Allah..

Amin.

6 comments:

NA said...

Kalau saya memang tidak angkat.
Nasib baik saudara hati kenyal boleh angkat lepas itu letak telefon.

PeRdU cINta said...

sekarang semua boleh jadi. Dan menggeramkan juga.

At-Tarmizi said...

NA saya ingat ada panggilan interview kerja,jadi saya angkat... rupanya scammer..sedih dan geram juga.

At-Tarmizi said...

PeRdU cINta tulah.. geram juga saya..

dear anies said...

eh eh samalah! tp sy bkn panggilan mahkamah. sy kononnya dpt cabutan bertuah. bla ms pulak sy join contest ni? hahahah sy trs letak n block. hah, aman hidup! hahah

At-Tarmizi said...

dear anies tulah, dulu saya pernah download truecaller tapi macam tak best,saya uninstall balik

Post a Comment