Saturday, September 21, 2013

Hari ini saya-Ahmad Tarmizi b.Mohktar tengok jarum jam berjalan dengan pantas

Dengan nama Allah s.w.t yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Terima kasih ya Allah kerana memperkenan doa hamba-Ahmad Tarmizi b.Mohktar layak bergraduat bulan November 2013..

Hari ini melihat pusingan jam~"sungguh pantas perjalanan jarum jam tu" detik hati kecil saya~hamba Allah yang lemah..teringat kembali zaman sekolah rendah..bila diminta oleh Cikgu Borhan(terima kasih Cikgu Borhan dan semua cikgu kerana sudi ajar saya..bagi ilmu dekat saya)..supaya "balik,tengok jam dekat dinding dan lihat poses perjalanan waktu dan minit" ...syukur kepada Allah s.w.t kerana hasil daripada ajaran Cikgu Borhan,saya~hamba Allah yang lemah ini memahami bahawa..

1)satu pusingan jam..dari jarum 12 hingga 12..bererti satu minit..
2)setiap jarak angka di jam adalah bersamaan 5 minit..contoh angka 5 ke angka 10..(jarak lima minit)
3)satu jam bersamaan 60 minit..
4)satu hari bersamaan 24 jam..


Tetapi..semasa itu,saya hanya memahaminya sebagai ajaran ilmu Matematik daripada Cikgu Borhan..kini..hari "post"ini ditulis saya~hamba Allah yang lemah ini merasa terkejut akan pantasnya pergerakan jarum jam tersebut...

*Saya mendapat hadiah jam tangan daripada Pak Ngah saya tetapi saya tidak memakainya.maafkan saya Pak Ngah*.


Maafkan saya ya Allah...Maafkan saya Ya Allah..Maafkan saya ya Allah...............

Saya telah rugi banyak masa kerana mempunyai sikap bertangguh..sikap yang sedang cuba diatasi....

Saya percaya..Kalian Generasi Selepas Diri yang HEBAT......pasti sangat menghargai masa.......kerana itu kalian HEBAT.....

insya-Allah....................................................................................................................

amin.

0 comments:

Post a Comment