Wednesday, September 4, 2019

Rm50

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Rm50 sekarang ni sekejap saja dah nak habis ya.

Tak terasa betul.

Letak dalam beg duit,berapa hari boleh bertahan?

Beli barang sikit-sikit. Beli top-up,dah nak habis rm50.

Dahsyat betul.

Sebagai contoh,saya bawa rm50,nak beli barang sikit.

Maka,perbelanjaan atau barang yang saya beli dengan duit rm50 dapatlah:

1)top up umobile rm10
2)jam dinding beli dekat D.I.Y rm7
3)air tin Nescafe rm2
4)minyak motor rm5
5)bateri jam rm1
6)cermin muka rm2
7)pisau cukur rm2
8)gula pasir rm2.90
9)biskut kering rm4.50
10)ubat gigi rm4.
11) maggi rm5

Berapa jumlah keseluruhan? Dekat rm40++ rasanya.

Sekejap sahaja ya.

Bersabar sahajalah.

Moga kita semua akan dimurahkan rezeki.

insya-Allah...

Amin.

18 comments:

Abam Kie said...

Nilai duit semakin menurun. inflasi kata org..

Ciktie said...

Sekarang nilai duit terlalu rendah rasanya tak pun harga barang yang mahal. Sabar ajelah

Warisan Petani said...

banyak juga dapat barang tu

Etuza said...

Asalamualaikum Tarmizi..iya..tak nampak apa sangat dapat RM 50 kan..
saya beli minyak kereta ja tu dah lesap

Ain Athirah said...

kalau masuk MR diy saja dah habis rm50 hahaha

Eeiou_ said...

Sad but true. Semoga dimurahkan rezeki selalu :)

sofieadie said...

Memang tak terasa kalau bawak 50 skrg...sedar tak sedar sekejap je dia dalam tangan...insyaAllah semoga kita semua diberkati rezekinya selalu. amin
^_^

Cuya said...

betullah..kejap je habis 50 tu...50 dah tak nampak besar..barang semua dah naik...sedih

At-Tarmizi said...

Abam Kie sedih rasanya cikgu

At-Tarmizi said...

Ciktie betul,sabar dan berjimat sahajalah

At-Tarmizi said...

Warisan Petani nampak banyak tapi sebenarnya tak =)

At-Tarmizi said...

Etuza walaikumsalam cikgu,betul memang tak terasa =)

At-Tarmizi said...

Ain Athirah samalah,hahaha =)

At-Tarmizi said...

Eeiou_ insya-Allah..mudah-mudahan begitu,amin. =)

At-Tarmizi said...

sofieadie insya-Allah..amin =)

At-Tarmizi said...

Cuya sedih kan,nak buat macam mana,sabar dan berjimat sahajalah =)

Tuan Hanafi said...

kalau mak banyak...

separuh dari duit tersebut boleh disedekah..

maka pada suatu hari nanti wang itu akan bertambah

At-Tarmizi said...

Tuan Hanafi insya-Allah tuan akan cuba diamalkan =)

Post a Comment