Thursday, March 31, 2016

Hampir Kemalangan

Dengan nama Allah s.w.t yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihi


                                        Image result for berhati-hati di jalan raya
                                                 sumber gambar:google.com


Semasa dalam perjalanan pulang daripada tempat kerja,sewaktu melalui kawasan sekolah,tiba-tiba terdapat sebuah kereta yang terus membelok masuk...mujur saya sempat membrek motorsikal...sedikit lagi motorsikal saya hampir melanggar bahagian tepi/pintu kereta...

Saya pasti saya tidak bersalah dalam hal ini kerana saya berada di jalan lurus,terdapat lampu isyarat,,dan ketika itu lampu isyarat saya bewarna hijau...........malah saya juga menunggang motorsikal dalam keadaan berhati-hati kerana sedang berada dalam kawasan sekolah.......risau kerana terdapat pelajar sekolah yang sedang berjalan kaki,menuggang motorsikal dan lain-lain lagi........

Mujur saya tidak mengalami kemalangan,tetapi selepas peristiwa ini,saya rasa bagaikan hendak meletakkan/memasang kamera kecil sahaja.......jika berlaku peristiwa seperti ini,saya mempunyai bukti yang boleh digunakan nanti............

Saya harap dan berdoa supaya semua lebih berhati-hati dan saling menghormati pengguna jalan raya yang lain..sekurang-kurangnya dengan cara ini risiko kemalangan dapat dikurangkan...

Syukurlah saya masih diberi ruang oleh Yang Maha Kuasa untuk terus bernafas dan diberi peluang untuk masih hidup di bumi ini.

Moga kita semua lebih berhati-hati dan saling menghormati di atas jalan raya...

Moga ada manfaatnya "post" kali ini...

Insya-Allah...

amin.


5 comments:

Dunia Zumal said...

Kita yang naik motor selalu berhadapan masalah ni tapi asyik penunggang motor dipersalahkan

At-Tarmizi said...

Dunia Zumal betul tu...apa boleh buat...sabar jer lah =)

paridah said...

semoga lbh berhati hati n keselamatan diri dlm perlindungan Allah.

At-Tarmizi said...

paridah insya-Allah.. amin =)

Admin said...
This comment has been removed by a blog administrator.

Post a Comment