Pagis

Wednesday, May 23, 2018

Hutang

Hutang,
Wajib dibayar walaupun seringgit.

Pelik rasanya,
Semasa hendak meminjam lembut sekali bicaranya...

Bila diminta bayar semula,
Pelbagai jawapan yang diterima,

Hutang,
Bayar sedikit-sedikit dulu pun tidak mengapa.

Tandanya kita tak lupa.

Hutang bukan percuma.

11 comments:

sofie adie said...

huhuhuhuhu saya selesa berhutang dengan orang yang percaya pada saya saja...^_^

Warisan Petani said...

Kalau boleh tak mau hutang2.

PeRdU cINta said...

Indah kalau semangat bayar hutang sama atau lebih baik semangatnya macam masa nak berhutang...senang.

Hans Hanis said...

itu lah pasal
tak faham betul orang yang susah nak bayar hutang nih
bila tengok dekat laman sosial sakan berjoli sana sini
tapi hutang kita pula tak nak dibayarnya
hahaha

At-Tarmizi said...

sofie adie tulah..tapi tak elok sangat berhutang ni

At-Tarmizi said...

Warisan Petani tulah..tapi kadang terpaksa juga

At-Tarmizi said...

PeRdU cINta tulah..semangat nak pinjam dengan semangat nak bayar balik berbeza

At-Tarmizi said...

Hans Hanis memang sakit hati tengoknya..silap-silap masa kita nak minta balik hutang,kita dimarahnya..

Dunia Zumal said...

Betul tu, sikit-sikit nanti selesai juga

At-Tarmizi said...

Dunia Zumal betul, setuju =)

farhanna jafri said...

bila minta hutang bagi alasan, bila minta hutang terus putus kawan

Post a Comment