Pagis

Tuesday, October 2, 2012

Kembara PTA-sambungan kisah.....


Besok kembara PTA bermula lagi, tajuk masih belum diterima,hahaha,apakan daya...ini halangan dan dugaan kerana matlamat juga bukan senang. Meraih pointer 3.87 semasa majlis graduasi tahun 2014 nanti,insya-Allah jika perancangan menjadi.

Tipu jika tidak putus asa bila idea masih belum diterima,tetapi hipotesisnya seperti itu,

"makin tinggi kemahuan kejayaan,makin sukar perjalanan ke arah itu"

Syukur kepada Allah s.w.t...

Ketika diri ini ingin menyerah....diberi Allah suatu kisah diri.......

Berjumpa dan berdiskusi dengan seorang pensyarah yang dihormati....

Pesannya....Kisahnya.......

Seorang hamba kepada yang Esa.......akan diuji oleh Yang Satu.........ketika dalam perjalanan menghampiri diri-Ku, bukan satu tapi beratus "musuh manusia yang nyata"........

Refleksi diri~ Ya..ini perjalanan diri,menuju pointer 3.87...bukan mudah...sebab ia tinggi...jadi halangannya?fikir diri..fikir...

Besok kembara PTA tetap diteruskan.....tidak pasti hasilnya nanti............tetapi senjata yang diri ada sebagai seorang yang agamanya Islam..moga-moga dapat digunakan........insya-Allah.....mudah,diterima tajuk.......dan meneruskan kembara PTA ini.


~Pesan diri kepada diri........diri ini lemah..sangat lemah...tetapi pesan dari mereka yang lebih berilmu......senjata Islam itu gunakanlah......yakin dan percaya. Generasi selepas diri-moga kembara PTA diri ini sedikit walau hanya secebis picisan dapat menjadi pendorong saat keletihan dan lemah...diri ini juga begitu-kebiasaannya begitu...lihat mereka yang berjaya....cabaran mereka lebih bahaya....namun masih? senyum dengan bahagia.....  insya-Allah...DIA ada.

0 comments:

Post a Comment