Pagis

Sunday, October 21, 2012

Isi khutbah Jumaat yang diri ini dapat.mudah-mudahan berguna untuk semua



Ku mulakan penulisan dengan nama Allah....

Terlalu banyak yang ingin aku coretkan...

Kisah kembara PTA diri ini yang berubah supervisor- tiada alasan lagi bagi diri..kini tinggal usaha-berjaya atau sebaliknya-antara langkah diri ini ke pointer 3.87 semasa majlis graduasi tahun2014 nanti.jika diizinkan Allah.amin.



Tapi biarlah dahulu..kerana diri ini ingin berkongsi...isi khutbah jumaat untuk diri..untuk kalian..generasi selepas diri.

Diri ini...bukan anak yang sempurna...harap dan doa..ketika ketua keluarga menuju saat kembali-sudi memaafkan diri..atas segala salah dan laku.

Maka...intipati..isi...khutbah Jumaat yang diri ini dengar...ingin kongsi-untuk diri sendiri dan untuk kalian-generasi selepas diri..

Tajuk kuliah-maaf-tidak lagi diri ini ingat. Tapi yang dikongsi di sini ialah cara rasullah s.a.w memberi tunjuk ajar cara mendidik anak...sudah lama ajaran mendidik anak dipraktikan dan diperkenal dalam Islam..indah.

diri ini tidak mahu kalian-generasi selepas diri-menjadi anak yang tidak sempurna...kalian hebat.Diri ini pasti tidak ada jaminan untuk diri menjadi seorang abi~ingin sekali diri ini dipanggil sebegini~ kerana diri ini bukan anak yang hebat. Tapi kalian-generasi selepas diri....hebat.Maka jadilah anak yang hebat....abi yang hebat....  Diri ini percaya...generasi selepas diri..hebat-hebat.

~Kalian-generasi selepas diri...pasti hebat..kerana segalanya tersedia...hanya tingggal kebergantungan kepada kalian sahaja. Maka jadilah anak yang hebat...doakanlah diri ini yang berharap menjadi anak yang hebat seperti kalian-generasi selepas diri.Jika diizinkan Allah.amin.

~Ku menulis dengan harapan..andai nanti diri menjadi seorang abi..moga-moga ilmu dari kekasih Allah ini dapat ku amalkan bersama kalian-generasi selepas diri.amin.

0 comments:

Post a Comment