Tuesday, May 17, 2011

Sekeping gambar sejuta cerita


Assalamualaikum w.b.t

Pepatah inggeris ada menyebut "a picture paints a thousand words" yang maksudnya sebuah gambar ada pelbagai cerita,kisah,tanggapan atau persepsi seseorang itu... jadi saya nak ceritakan tentang gambar... cuba kita tengok gambar yang kita ambil beberapa tahun atau berpuluh tahun lepas,mesti ada perubahan kan??? begitulah yang saya rasakan bila saje2 membelek gambar2 lama,tapi bila saya tengok gambar2 tu mesti ada kisah di sebaliknya... :)

Gambar mungkin hanya satu tanda kenangan,
Gambar juga mungkin satu detik kemanisan,
Gambar itu boleh jadi satu titik perpisahan,
Gambar itu cuba kita gambarkan...

Gambar tidak perlu berkata-kata,
Gambar hanya perlu dilihat dengan mata,
Gambar punyai satu kuasa.....

Dalam gambar aku tersenyum sedangkan ketika itu jiwaku sedang hancur bersama linangan dendam air mata..............................................


hahaha,dapatkah korang gambarkan apa yang cuba aku postkan kat sini (?_?)

0 comments:

Post a Comment