Pagis

Monday, May 23, 2011

Mencari identiti

Assalamualaikum w.b.t


Saat ini,aku sedang berperang dengan diri sendiri kerana semakin aku sedar betapa jahilnya aku,benar kata-kata sebuah buku yang aku baca(aku lupa apa tajuknya)semakin banyak yang kita belajar maka semakin bodohlah kita... sebab baru aku sedar akan banyaknya ilmu-ilmu di dunia ini...

Kenapa sekarang???kenapa baru sekarang baru aku nampak akan lemahnya aku??? sedih betul bila aku nak tidur malam-malam mesti akan terfikir apa yang aku buat dulu???orang lain atau kawan sebaya aku semua ada kepakaran atau kelebihan masing-masing,tapi aku?????

Saat ini,aku terfikir sebab apa aku jadi macam ni??? sebab aku anak bongsu so mak aku manjakan aku sangat ke???tapi ada jugak member aku yang anak bongsu tapi sangat independent... aku macam mana??? nampak macam bergantung kat orang lain adalah....

nak salahkan mak aku???lagi x logik sebab abang-abang aku tak macam aku pun...nak-nak lagi along dengan anchik aku... berdikari sungguh... mak aku ajar kitorang semua sama jer...bapak aku???hmm....

Abang saudara aku selalu kutuk aku lembik,manja sebab asyik mengalah jer bila jumpa apa-apa hal... betul juga cakap dia tu sebab aku pernah kerja kilang tapi dua hari jer aku kerja sebab kena marah...tapi kerja kat kilang tu lah yang paling senang tapi aku tak boleh buat gak... sedih betul bila tengok member aku ada yang kerja sampai berbulan-bulan sementara tunggu result masuk u keluar,tapi aku???last-last aku jadi jaga jer kat satu rumah anak yatim... sebab kerja tu yang paling senang untuk orang yang lembik cam aku nie... :(

Itu antara contoh peristiwa yang menunjukkan aku lemah banyak gi sebenarnya tapi tak nak aku tulis buat sakit hati aku jer....

Saat nie aku masih mencari identiti aku sendiri,member aku pernah cakap cuba kau tengok perangai orang yang kau kagum lepas tu cuba applykan perangai dier kat diri kau,... aku dalam proses sekarang nie... aku akan cuba jadikan peristiwa lampau bukan lagi sesuatu yang aku selalu kenang-kenangkan tapi satu pengajaran dalam hidup aku...

Apa identiti aku???ya Allah... kepada mu aku memohon berikanlah aku petunjuk,amin ya rabbal alamin...........

0 comments:

Post a Comment