Sunday, May 29, 2011

Aku perlukan masa untuk berfikir

Assalamualaikum w.b.t

Terkadang hati ini cemburu melihat akan rakan-rakan aku yang boleh menyelesaikan masalah yang datang dengan sekelip mata dan masa,sedangkan aku perlukan ruang waktu yang lebih untuk berfikir dan mencari solusi bagi setiap permasalahan itu...

Mengapa yer???

Kalau ikut subjek psikologi yang aku belajar mengenai manusia,kepintaran seorang itu ada pelbagi,tapi yang paling jelas sekiranya seorang itu dapat menyesuaikan dirinyer dengan tempat baru dengan cepat dan agak mudah,maka terbukti orang itu sungguh "intelligent"...

Kadang-kadang member aku pelik dengan aku sebab nak setelkan sesuatu masalah yang agak simple bagi diorang yang boleh diselesaikan dengan mudah,tapi aku tidak begitu sebab aku perlukan masa yang agak lambat sikit berbanding diorang... wahaha sedih gak aku sebab agak "slow",walaupun member aku xpernah mention kat aku yang aku jenis camtu,tapi kat sudut hati aku nie rasa macam gitulah,bukan nak pikir negatif tapi inilah antara kelemahan aku yang aku cuba nak ijtihad(perbetulkan),btul ker arab aku nie??? ha3 :)

Mengapa aku sering buntu,
Sedangkan yang lain sedang maju,
Kepada-Mu aku pohon,bantulah aku,
Semoga doa ku ini diperkenankan oleh Mu... amin...

:)

0 comments:

Post a Comment