Sunday, June 17, 2018

Masa untuk pergi

Pejam mata.
Gelap.
Aku cuma ingin pergi seketika.

Destinasi yang tak pasti.
Jujurnya aku tak boleh terus begini.
Tapi aku tetap kena pergi.

Tuhan.
Munajat,zikir dan doaku.
Mungkin hanya seperti cebisan.
Ditiup dan akhirnya jadi debu.

Aku tetap kena pergi.
Pergi tinggal sebentar ibu di halaman.
Aku juga ingin belajar tentang kehidupan.

Kembara yang tak pasti.
Mungkin jadi,mungkin merana.
Untung sabut timbul,
Untung batu tenggelam.

Tapi aku tetap kena pergi.
Izin kan aku ya Tuhan.
Doakan aku ya ibu.

Ada rezeki ketemu lagi nanti.
Sekarang tiba masa aku pergi.

tulisan: Tarmizi

7 comments:

ray said...

smoga dipermudahkan

aprilia said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Farhana Jafri said...

semoga dipermudahkan urusan mizi

Warisan Petani said...

kepergian untuk mencari sinar.

At-Tarmizi said...

Raydah insya-Allah...amin =)

At-Tarmizi said...

farhanna jafri insya-Allah..terima kasih ya =)

At-Tarmizi said...

Warisan Petani harapnya begitulah..amin =)

Post a Comment