Tuesday, February 14, 2012

Pengalaman Kerja-Berniaga Air Kelapa

As-salam

Hari ini hari last day aku kerja berniaga dekat kedai coconut shake ayah kawan aku~thanks to zamzamer mustapa sebab sudi rekomen aku kerja semasa cuti semester baru-baru ni.

Makcik dan pakcik yang ajar aku berniaga memang baik orangnya..malah Mak kawan aku ni yang cadangkan untuk tulis pasal pengalaman berniaga~to makcik...this post for your request......... :)

Pengalaman masa aku dapat masa kerja dekat sini?~macam-macam...panas...pening...layan customer...tapi semua tu tak dapat menandingi seronoknya kerja jual air kelapa nie....bila tengok orang beli dan duit yang dikumpul..wahahaha...........

Yang best-aku dapat belajar buat coconut shake...
Yang tak best-kupas kelapa nak dekat ratus biji tapi stil tak pandai lagi. :(........huhuhu

Apapun I'm really grateful for the oppurtunity to work here....

Semoga yang "Di Atas" membalas jasa baik makcik dan pakcik yang memberi tunjuk ajar pada saya untuk berniaga.....dan tak dilupakan...zamzamer...kerana rekomen aku kerja dekat kedai mak-ayah dia...yang terbaik untuk semua... amin.



0 comments:

Post a Comment