Wednesday, October 13, 2021

Tayar motor bocor

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

Tayar motor bocor pula.

Nasib dah sampai rumah.

Patutlah masa bawa rasa bergoyang-goyang saja.

Nak berhenti malas.

Saya bawa saja perlahan-lahan sampai ke rumah.

Bila check,bocor rupanya..

Pakai air sabun, basuh dekat tayar..nanti lubang yang bocor tu akan keluar angin..dekat situlah bocor.

Nasib pakai motor tubeless..tampal sahaja..atau saya panggil "cacing" dekat lubang yang bocor tu.

Mujur juga tayar depan..boleh control lagi masa nak bawa..

Cuma tulah,motor saya fork depan pun dah bengkok sikit...dah tak berapa center.

Bawa memang ada rasa goyang sikit-sikit..

Tengok YouTube...dia tendang saja tayar tu supaya centre balik..tak sangguplah saya nak buat macam tu..nanti tambah teruk pula.

Tayar tubeless ni kalau bocor,tampal sahaja..tampal baru rm5 macam tu..kalau pakai tiub tukar tiub dah rm9 ke rm10 satu tiub.

Settle satu hal...

Haraplah lepas ni ok lah semua.

Harap yang baik-baik sahaja untuk kita semua.

Insya-Allah...

Amin.

12 comments:

Abam Kie said...

Semoga segalanya akan dipermudahkan. Aamiin..

Syu Deris said...

Saya tak tahu tayar motor yang saya pakai ni tayar tubeless ke tak. Tahu pakai pergi balik kerja jer. Selebihnya mintak encik suami tolong tengok kan. Ha3.

uncle gedek said...

Mujur tak terbabas!

At-Tarmizi said...

Abam Kie Insya-Allah cikgu..terima kasih,Amin.

At-Tarmizi said...

Syu Deris dekat tayar saya dia ada tulis tubeless...kalau pakai tiub,bocor kena tukar tiub..agak mahal berbanding dengan tampal saja tayar

At-Tarmizi said...

Uncle gedek alhamdulillah uncle,tapi risau juga masa bawa tu

PeRdU cINta said...

tubeless mudah sikit kan Mizi. Mudah nak urus bila pancit.

At-Tarmizi said...

PeRdU cINta betul tu Kak PC, senang sikit.

Etuza said...

Asalamualaiku...alhamdulillah..tiap ada masalah ada cara nak selesaikannya..syukur ya dah tampal elok..teruskan perjalanan hidup

At-Tarmizi said...

Etuza walaikumsalam cikgu.. Insya-Allah..baik terima kasih cikgu :)

Warisan Petani said...

Mujur tayar hadapan
Kalau tayar belakang leceh sikit

At-Tarmizi said...

Warisan Petani ya..kalau tayar belakang ada leceh sikit

Post a Comment