Pagis

Tuesday, January 1, 2013

"HIM"

Assalamualaikum w.b.t




Hukum tatabahasa bahasa Inggeris, "him" itu untuk menunjukkan dia(lelaki)~rujukan Kamus Dwibahasa Oxford Fajar Edisi Keempat(Dikemaskini) muka surat 188..

Ya,itulah maksud "him"... alangkah angkuhnya diri ini ketika seorang sahabat bertanya maksud "him"... jawapan yang diberi diri ini,"him"-boleh digunakan kepada lelaki dan perempuan..

Angkuh bukan???  memberi jawapan..berfikir...sejenak...dalam hati dan akal terlintas...mustahil diri ini salah..lagak fikir diri ini handal...membuka kamus...maka jawapan yang diterima menyedarkan diri..diri ini serba tidak tahu..maka belajarlah diri...untuk menjadi tahu...semakin tahu semakin sedar lebih banyak yang diri ini tidak tahu...maka perlukah diri  ini angkuh???

Maafkan diri ini sahabat...andai diri ini pergi..maka inilah wasiat jika kalian terbaca..maaf atas kesalahan keangkuhan...bukan hendak menunjukkan diri ini baik tetapi sebaliknya...

Allah Maha Besar... sedarlah diri....diri ini kecil...serba tidak mengetahui..ya, diri ini pasti...jika kembali semula kepada Dia nanti...masih banyak lagi yang diri ini tidak tahu..

~Untuk kalian..generasi selepas diri...keangkuhan...untuk mengatakan mengetahui sesuatu yang tidak pasti..tolong berhenti....diri ini mengalaminya..maka diri ini  tidak mahu kalian..generasi selepas diri melaluinya...ianya tidak bererti..... kalian handal~tolong jadikan ini pasti~

0 comments:

Post a Comment