Tuesday, September 4, 2012

Tak RAJIN-kOTOR-BERSIH.Tak BOLEH



Aku nak muka yang bersih-bebas jerawat. Aku nak muka kacak-putih melepak.Aku nak badan tegap -bukan lemak.Aku nak badan cantik-bukan kurap.Aku nak itu ini tapi tak rajin.

Aku nak lesen kereta-tapi tak berani.Aku nak kerja tetap-bukan cepat "give up".Aku nak itu ini-Aku Tarmizi.

Aku nak jadi tumpuan ramai-nak jadi selebriti.-seperti Dr.Irfan Khairi. Sedar Tarmizi sedar.

Usaha jalannya.Tiada jalan lain lagi. Balik sekolah berangan.Naik motor bebel sendirian.Jalan-tapi tidak hafal jalan.Susah?memang susah.Sebab itu kekal.Kekal selama susah sementara.



Aku banyakkkkkkkk merungut,merengek,meminta-Aku bukan sempurna-Tapi Aku boleh usaha kan?

Kaki Aku bengkak-selalu sakit-Tangan menggigil-Jari terketar-ketar-Bukan aku sengaja-Aku tak nak pun penyakit ini.

Refleks cermin diri-Badan kurap?-salah diri-asas bersih dari rumah-sekolah-buat payah.Muka jerawat-Ada tak cuci?Selalu fikir apa?-seks.

Kebersihan berkait rapat dengan iman. Sabar itu separuh dari iman.Separuh lagi?-kebersihan.-Nasihat seorang peniaga yang bakal berjaya-menara gading.

Sedar Tamizi-sedar.Pesan Along-adaptasi Tok Ayah.Buka kitab agama-bersih asas.utama.tuju kesempurnaan ibadah.

Jaga badan sendiri.Siapa nak jaga?-tolong diri Tarmizi.Tolong diri untuk diri.

Mati-Kena bersih.Dimandikan.Dipakai kain bersih-kafan. Lagikan pula hidup-jumpa orang.Orang yang suka bersih.Bersih.Kebersihan.Keimanan.

Tolong bersih Tarmizi.Doa orang bersih-makbul.Ingat.Hari ini untuk diri.Esok untuk generasi.Kotor hari ini.Mana datang zuriat.Zuriat bersih.Suka bersih.Rajin-rajin bersih.Diri kita untuk kita.Bersih.Iman.Generasi wangi sejahtera ihsan.

0 comments:

Post a Comment