Sunday, February 6, 2011

Manusia yang sering terlupa

Assalamualaikum w.b.t

Post kali ini saya nak berkongsi sedikit masalah saya iaitu penyakit mudah lupa,adoi...umur baru 20-an tapi selalu jer lupa mana saya letak barang2,

Dari zaman sekolah lagi,saya akan selalu sahaja hilang buku-buku teks sekolah,bising mak saya tiap kali kena bayar balik duit hilang buku teks,pedih telinga nie kena bising@nasihat tapi tiap-tiap tahun hilang jugak, heh :P

Itulah,pening kepala nie fikir penyakit saya nie,cuai sungguh....

Tapi,baru-baru ini ada seorang kenalan cakap dengan saya kita nie digelar "Al-Insan" yang bermaksud lupa(entah betul@tak tak tahulah)oleh sebab itu kita nie selalu lupa mana kita letak barang-barang kita,bersikap cuai dan sebagainya...

Jadi,kawan saya kata untuk menyelesaikan masalah kita nie selalulah berzikir,menyebut benda-benda yang elok,makan makanan yang menguatkan otak macam kismis,buah-buahan dan banyak lagi(google jer kat internet,jumpalah) :)

Dan yang paling penting,belajar untuk bersikap lebih berhati-berhati,sebab saya pernah ada pengalaman hilang dokumen yang penting,susah betul nak selesaikan tapi alhamdullillah,setel :)....

So,thanks to my friend for the advice,hopefully lepas nie,saya akan lebih berhati-hati,amin....

0 comments:

Post a Comment