Pagis

Monday, June 3, 2013

Khas untuk Abang Alel

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang...

Terima kasih Abang Alel kerana...

Sudi tegur saya tentang sembahyang semasa hari pertama saya duduk di kolej...

Sudi beri nasihat semasa cinta saya ditolak...

Sudi beri pujian kepada saya...kononnya saya pandai main bola..padahal tidak..

Sudi beri galakkan kepada saya dalam membuat Projek Tahun Akhir.......

Sudi teman saya makan......

Sudi "format" komputer riba saya........

Sudi masak untuk saya............

Sudi bagi saya tumpang motorsikal............

Sudi buat air teh untuk saya......

Sudi beri saya "meggi" bila saya minta..............

Sudi bawa minyak motor bila motor saya habis minyak........

Sudi duduk dengan saya masa dalam kelas..................

Sudi beri nasihat bahawa seribu baik yang kita buat..orang susah nak ingat...tetapi satu jahat kita..kadang-kadang sampai mati orang ingat............

Sudi mendoakan saya........

Sudi buat "assignment"dengan saya.............

Sudi datang bermain "futsal".....bila saya ajak..........

Sudi teman saya masa saya di lapangan terbang...

Sudi bantu saya cari cara untuk balik ke rumah semasa di lapangan terbang...........

Sudi teman saya cari motorsikal untuk dibeli........

Sudi teman saya cari bahan ganti untuk motorsikal..............

Sudi teman saya betul motorsikal di bengkel.................

Sudi memberi cadangan supaya menghantar lukisan ke majalah...

Sudi memberi nasihat agama............................................

Sudi teman saya dengar ceramah...........

Sudi teman saya ikut program sukarelawan.....................

Sudi menjadi pasangan saya dalam menyertai pertandingan "badminton"........

Sudi tunjuk ajar saya cara-cara guna perisian komputer...........

Sudi.........................................................................................................................................

~Terima kasih Abang Alel.......senarai ini pasti akan bertambah panjang...........~

Tidak kira jika saya-hamba Allah yang lemah ini meninggal dunia dahulu atau tidak........saya harap Abang Alel akan berkesempatan membaca "post" ini........

Saya tidak punya keberanian untuk bercakap..terima kasih kepada Abang Alel..........tetapi saya berdoa semoga Abang Alel dapat membaca "post" ini.......

~Buat kalian-Generasi selepas diri yang  HEBAT....... saya-hamba Allah yang lemah ini percaya kalian adalah kawan seperti Abang Alel......kerana kalian....HEBAT........~ insya-Allah......

amin.

0 comments:

Post a Comment